Niin se vaan on todettava, että viikon päästä tähän aikaan lennetään Euroopan yläpuolella, määränpäänä München. Voi poijat, ku on menny aika nopiaa!

Matka Saksaan alkaa mulla jo kyllä maanantaina 27.9., jolloin aamuvarhain kipuan rekan kyyttiä laukkuineni ja jätän haikeana taakse (hetkeksi) Pekan, perheen, kodin ja Pohjanmaan.

Mutta ny ei saa ruveta synkistelemään! Kyllä se tästä.. Tähän viikkoon sisältyy vielä paljo ohjelmaa, ja touhuamista riittää varmasti yllinkyllin ennekö pääsen lähtemään kohti Helsinkiä. Yhdessäoloa, siivoamista, kyläilemistä, pankkiasioita, pakkaamista, kaffinjuontia, urheilua, haikeutta, marjastamista, hyvästejä, jännitystä, saksan opiskelua, Popedaa, niistä on Kipan tuleva viikko tehty.

 

Mennään äiteen kans puolukkaan keskiviikkona :)

  

Eniten täs ny mietityttää se, että mitä sitä ottaas mukaansa? Toki mä tuan Pekan pakkaasin mukaan uuteen, limenvihreään Samsonite -matkalaukkuuni, jos se vain sinne mahtuus. Mutta. Perussetti passi ja hammasharja on kait pakollisia. Kamera, sukkia, valokuvia ja juoksuvaatteet - ehdottomasti mukaan. Ja kait sukkien lisäksi jotain muitakin vaatteita. Ja tietokone! Mutta tarttooko tuala ny paljo muuta? Erästä ystävääni siteeraten "valmiiksi asuttuun maahan sä oot menos", niinpäniin, rahalla saa ja hevosella pääsee!

Moon koko kesän eläny periaatteella, etten osta mitään ylimäärääsiä vaatteita tai kenkiä. (Virostakaa en ostanu ku kolmet kengät, kaikki tarpeellisia! Jepjep!) Nyt mulla ei siis oo hirviästi edes mukaanotettavaa. Mä voin vain unelmoida, kuinka ihanaa on mennä kenkäkauppaan ja todeta, että "Mä tarvin vaikka mitä kenkiä, ku mullei oo mitää mukana!"  Ongelma on vain se, että millä saan ne sitte kotia...

Mutta se on sen ajan mures ja ny jännitetään lähtöä! Eileen sain kaikki saksan nettikurssin tehtävät tehtyä. Vielä olis muutamat chatit ja loppukoe, sitte pitäis saada 3 ETCS (opintopistettä) "tilille". Hohhoijaa ku on helppoa. Vielä tarttis 12 op, niin olis tavoote suoritettu. Mähän en lähde Saksaan periaatteella "aion opiskella tunnollisesti ja ansaita kaikki 30 op". Ei vaan mä lähären sinne "kunhan tulis ne 15 op täyteen, niin näyttääs hyvältä todistukses". No, tätä mun asennoitumista on jo ehditty epäillä monelta taholta, mutta mä luulen, että musta paljastuu ulkomailla sellaanen einiinopiskeluintoinen -opiskelija. Toivonmukaan. Jäis sitte aikaa  seikkailuille ja shoppailuun!

Mutta ny on blogi avattu! Palaan ainakin pakkaamisasiaan viikon kuluessa. Kommentoikaa ja antakaa mulle neuvoja esimerkiksi siihen, miten saan Pekan mahdutettua Samsoniteen (tilavuus 87,5 l).



 

Laukun tiedot:

Samsonite Aeris Basic 75 cm

Tilavuus: 87,5 l

Mitat: 53 cm x 75 cm x 31 cm

Paino: 4,8 kg